nu is het echt begonnen!! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu nu is het echt begonnen!! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

nu is het echt begonnen!!

Blijf op de hoogte en volg kim

23 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Ja, het klinkt een beetje raar want we zijn zaterdag al aangekomen maar vandaag begon het avontuur pas echt! Vanmorgen begon onze eerste schooldag, ja echt waar school! We hebben maar een paar lessen gehad want er moesten nog verschillende dingen geregeld worden zoals boeken :s (ja, ook boeken horen bij naar school gaan toch?), een account, een kluisje enz. De eerste les die we hadden (met z'n 8en!) was Tamil, dit is de taal die de mensen hier spreken. Een moeilijke maar ook best grappige taal :) Verder heb ik vandaag 2 uur wiskunde gehad...
Oke, dat is verder niet echt interessant maar dit is echt niet alles wat ik vandaag heb meegemaakt!
Na school zijn we met zijn 11en (8 meiden, onze 2 begeleiders en een leraar van KIS) naar het weeshuis gegaan! de reis er naar toe was al een hele ervaring, we zaten met z'n 11en in een Jeep! Je kunt wel bedenken dat dit niet heel erg comfortabel zat maar de reis was het zeker waard want wat we in het weeshuis hebben meegemaakt was echt heel erg indrukwekkend!
Toen we daar aankwamen waren er nog geen kinderen, ze waren nog onderweg van school. We namen het eten wat we mee hadden genomen mee naar binnen en mochten even rondkijken. Het weeshuis was erg klein en er waren niet genoeg slaapplaatsen voor iedereen, er werd ons verteld dat de meisjes met z'n tweeën in een bed slapen. Bij de jongens was er het zelfde probleem. Dit was voor ons allemaal al best vreemd om te zien, ik kon het eigenlijk niet zo goed beseffen. Dit was nog niet alles, de kinderen hadden vanuit de verte al gezien dat wij op bezoek waren en kwamen dolblij aanrennen. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moest zeggen en wat ik op dat moment dacht, ik moest in ieder geval wel een paar keer slikken (dat zegt denk ik wel genoeg). Het was echt mooi maar ook wel apart om te zien hoe blij de alle kinderen waren nadat wij hadden gezien hoe zij in dit weeshuis leven.
Nadat iedereen weer een beetje was bijgekomen van dit moment en de kinderen zich hadden omgekleed, hebben we spelletjes met ze gedaan. Na de uitleg en een paar keer geoefend te hebben, begonnen we met het spel en de kinderen vonden het allemaal helemaal geweldig! Ook wij vonden het geweldig om deze kinderen zo blij te maken. Helaas ging de tijd veel te snel en moesten we weer vertrekken, MAAR… (ja, er is een maar) We komen morgen weer terug hoor kindjes!!
Na deze geweldige maar ook best heftige ervaring gingen we weer terug naar school, hier hebben we met z’n allen gegeten en nog even met onze uitwisselingstudenten rondgehangen. Om 7 uur is het tijd om terug naar de dorm te gaan en is er een studie uur waarin ik (gelukkig) niet hoeft te studeren maar mijn verslag kan schrijven!!
Na deze geslaagde dag ben ik een ervaring rijker en kijk ik al uit naar de volgende die vast niet lang op zich laat wachten!
Tot morgen!
Liefs Kim

  • 23 Juli 2012 - 20:05

    Annette En Bart:

    Hoi Kim, wat een ervaring heb je gehad vandaag. Echt leuk om te lezen wat jij mee maakt.
    Wij kijken al weer uit naar het volgende verslag. Have Fun ! ! Annette en Bart

  • 23 Juli 2012 - 22:48

    Oosterhout:

    Hoi lieve meid,

    wat mooi dat je dit mee kan maken en wat zijn we trots op je.
    Complimenten voor je mooie en oprechte reisverslagen. Blijf van elk moment genieten.

    gr en veel liefs van Caroline en papa xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 11830

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

uitwisselingsproject met India

Landen bezocht: