ziekenhuis en weeshuis! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu ziekenhuis en weeshuis! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

ziekenhuis en weeshuis!

Blijf op de hoogte en volg kim

05 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Ook vanmorgen zaten we weer om 8 uur aan het ontbijt, eigenlijk een beetje vroeg want we zouden pas om 11 uur gaan maarja... We hebben tot 11 uur eigenlijk niks gedaan, erg saai dus.
Voordat we naar het ziekenhuis gingen om eten uit te delen hebben we alle spullen voor het christian weeshuis mee genomen en alvast in de Jeep gezet want na ons bezoek aan het ziekenhuis zouden we naar het Christian weeshuis gaan om de spullen uit te delen.
Om 11 uur stonden we met een grote groep (ook leerlingen van KIS moeten so-ex doen) klaar om naar het ziekenhuis te gaan. Iedereen had een doos met voedselpakketjes erin. Er werd ons nog uitgelegd dat we ze uit moesten delen en de mensen het niet uit de doos moesten laten graaien want dat zou niet goed aflopen, als we pakketjes over hadden van het ziekenhuis zouden we ze op straat gaan uitdelen. We moesten ongeveer 5 minuten lopen naar het ziekenhuis, het was erg druk op straat dus moesten we goed oppassen (vooral na de uitleg).
In het ziekenhuis aangekomen moest het eten eerst goed gekeurd worden door een arts. Jep, goedgekeurd dus konden we gaan uitdelen. We liepen naar de kamers om te gaan uitdelen maar ondertussen stond ik natuurlijk ook erg te kijken van wat er allemaal in het ziekenhuis gebeurden. Er waren niet zo veel patienten in het ziekenhuis, gelukkig maar want wat ik gezien had was niet echt een pretje. Omdat er niet zo veel patienten waren, hadden we een aantal pakketjes over, uitdelen aan mensen op straat dus. We zouden, om de drukte nog een beetje te voorkomen, bij de ingang gaan staan. Goed opletten en uitdelen maar. Binnen in een minuut stond het helemaal vol met mensen.Het uitdelen ging opzich wel netjes maar toen de laatste doos opengemaakt moest worden begonnen mensen ongeduldig te worden. Ze begonnen te duwen en te schreeuwen, daar schrok ik wel van! Helaas hadden we niet genoeg voor iedereen maar als we 1000 pakketjes hadden gehad, hadden we nog niet genoeg gehad. Dit was wel even schrikken, in ongeveer 5 minuten hebben we 300 voedselpakketjes uitgedeeld!
We zijn terug naar school gegaan en hebben daar geluncht. Om 1 uur zijn we met alle meiden, Nishita en Sreedharan (uitwisselingen) naar het Cristian weeshuis gegaan. Dit was een ander weeshuis dan waar we eerder zijn geweest, de eerste keer dus. We kwamen daar en hebben alles naar binnen gebracht, de kinderen waren al helemaal blij! Eerst hebben we gezongen en daarna alles uitgedeeld. We hadden voor ieder kind een deken, het speelgoed (ballen, basketbalnet en cricketsets) is voor iedereen. Het was mooi om te zien hoe blij de kinderen waren, we zijn wel 1000 keer bedankt! Rond 3 uur waren weer terug op KIS, de rest van de middag hebben we ook niet echt veel gedaan, een beetje rondgehangen met z'n allen en besloten (eigenlijk nog niet helemaal) wat we met de rest van het geld gaan doen. Om 6 uur hebben we zoals gewoonlijk weer met z'n allen gegeten en zijn daarna weer terug gegaan naar de dorm.
Het was een indrukwekkende dag: het was vanmorgen wel even schrikken toen we eten uit gingen delen maar vanmiddag was het helemaal geweldig om de kinderen zo blij te maken!!
Tot morgen!
Liefs kim

• 05 Augustus 2012 - 19:37

Annette En Bart:

Hoi Kim, wat een indrukwekkende dag heb jij weer meegemaakt. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je moet hebben gevoeld tijdens het uitdelen van het eten. Wat je zelf al schreef al had je er 1000 gehad. Je wilt zo graag alle mensen iets geven. Maar je hebt alweer een goede daad verricht vandaag. Wij zijn trost op je ! Geniet van je aankomende derde week. Kus Annette en Bart XXX

• 06 Augustus 2012 - 13:12

Yolanda Gerritsen:

Hoi Kim ,

Ik word helemaal in je verhalen meegezogen , ze worden ook steeds langer . Leuk hoor !!
    Je maak wat mee zeg ! Ziek zijn , kokosnoten en mango's knuppelen , voedselpakketten uitdelen ( dat zal inderdaad beangstigend zijn geweest zeg ! Maar voor een goed doel , net als alle dekens en cadeau's.
    Ik wens je nog een geweldige tijd toe en blijf van die mooie foto's maken !!!

Groetjes van Yolanda

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012