Shoppen! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu Shoppen! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

Shoppen!

Blijf op de hoogte en volg kim

04 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Voor een zaterdag was het vanmorgen best vroeg (eigenlijk kunnen we gewoon niet uitslapen). Om 8 uur zaten we met z'n allen aan het ontbijt. Vroeg maar wel met een reden: vandaag de hele dag door Kodaikanal lopen om de laatste spullen voor de weeshuiszen te kopen.
Nadat we gisteren die 55 dekens hadden gehaald werden we al een beetje raar aangekeken maar uuuhm... We hebben er vandaag nog 60 nodig voor het andere weeshuis :P! Nouja maakt niet uit, het is voor een goed doel dus al kijkt de hele wereld...! Dus daar gingen we met z'n allen, op naar het winkeltje, ze zag ons al aankomen (lachend natuurlijk)! Euhm mevrouw heeft u nog 60 dezelfde dekens? Nou eigenlijk niet op voorraad maar ik ga het voor jullie regelen.
Top, we moesten een half uur wachten want ze moesten overal en nergens vandaan komen. Maar ook dat half uur hebben we natuurlijk goed besteed, we hebben de foto's van de kinderen af laten drukken (ze zijn erg mooi geworden!). Hierna zijn we terug gegaan naar het winkeltje om de dekens op te halen. Natuurlijk konden wij nooit met z'n 8en 60 van die dekens dragen dus werden ze voor de school afgezet (deze keer met 2 motoren ipv 1). Daar liepen we weer, over het schoolterrein met 60 dekens :P!
Nadat we de dekens in onze dorms hadden gedumpt zijn we weer terug Kodai ingegaan, dit keer niet voor de weeshuizen maar voor ons zelf. Er moest nog iets veranderd worden aan onze saree's. We gingen naar een atelier, daar werden onze maten afgenomen en onze saree's achter gelaten. We kunnen ze woensdag ophalen, ik ben benieuwd!
Na even voor ons zelf op pad te zijn geweest was het weer tijd voor hetgeen waarvoor we naar India zijn gekomen! Opzoek naar fotolijstjes voor de foto's van de kinderen. Het idee was om de kinderen deze te laten versieren maar we hebben helaas geen fotolijstjes gevonden. Maar we hebben een oplossing: op KIS zit ee Woodworking, misschien kunnen we daar fotolijstjes laten maken?
Rond half 1 hebben we met z'n allen gegeten, ergens in een leuk, klein restaurantje, het eten was erg lekker! Zo, we kunnen er weer even tegenaan en gaan we verder op pad!
Eigenlijk hebben we nniet zo veel meer voor de weeshuizen gekocht. We hebben voor de meiden nagellak gekocht, daar zijn ze gek op! Voor de jongens moesten we dus ook nog iets hebben maar helaas, (nog) niks gevonden! Ook zijn we (nog) niet geslaagd voor nog meer speelgoed maar we hebben nog een week!
De rest van de middag hebben we nog rondgelopen door kodai, er zijn een aantal erg leuke winkeltjes dus dat was geen probleem ;)! We zijn weer optijd terug gegaan voor het avondeten want er was vanavond Canteen (een soort schoolfeest). Het was erg gezellig maar jammer genoeg eindigden het eerder als gepland. Een latop en muziekinstalatie viel op de grond, geen muziek meer, einde Canteen! Dus allemaal terug naar de dorm, einde van deze dag!
Het was een gezellige en drukke dag en we hebben weer ons best gedaan voor de weeshuizen! Morgen gaan we een deel naar een weeshuis brengen, daar kijk ik echt naar uit!
Liefs Kim!
Owja, ik zou het leuk vinden als jullie een reactie achterlaten, nieuwschierig naar wat jullie er van vinden!? Dankjewel!
Tot morgen!

• 04 Augustus 2012 - 20:21

Riet En Arnold.:

Hallo Kim

We vinden het leuk om je verslagen te lezen.
    Heel interessant om te lezen wat je zoal meemaakt.
    Word je daar zo snel in een ziekenhuis opgenomen?
    En wat is een saree?
    Wat goed wat jullie voor de wees huizen doen.
    Nog een mooie tijd gewenst.

Groeten Riet en Arnold

• 04 Augustus 2012 - 22:49

Gerard, Antoinette, Mick En Marc:

Ha Kimmetje,

Super om te lezen wat je daar allemaal meemaakt!
    Gelukkig ben je weer helemaal fit en kan je weer lekker meedoen met alles!
    Geniet er nog maar lekker van, zoiets maak je niet meer zo gauw mee en we blijven de verslagen (met plezier) volgen.

Liefs,
    Gerard, Antoinette, Mick en Marc

Ps. Hmmmmm :)

• 05 Augustus 2012 - 11:29

Joyce Hoogsteder:

hee kimmie!!
    jeeeh wat heb jij een supervakantie joh!!
    echt super wat jullie daar allemaal doen en hele mooie foto's

x
    joyce

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012