Creatief en een klein beetje regen! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu Creatief en een klein beetje regen! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

Creatief en een klein beetje regen!

Blijf op de hoogte en volg kim

07 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Ondanks dat we vandaag niet naar school gingen stonden we al weer vroeg naast ons bed want we moesten vanmorgen de fotolijstje afmaken! Dus na het ontbijt waren we met z'n allen al weer lekker creatief bezig. Het meeste werk hadden we gisteren al gedaan, er moest vandaag nog wel wat gezaagd worden maar vandaag hebben we ons vooral bezig gehouden met het in elkaar zetten en schilderen van de lijstjes. En wat denken jullie? Het is gelukt en ze zien er voor zelfgemaakte lijstjes nog best mooi uit! Voor de lunch hebben we ze helemaal afgekregen, inelkaar gezet en geschilderd, top samenwerking! We moesten ze af hebben omdat we 's middags naar het weeshuis zouden gaan om de muren te schillderen en vervolgens, als de kinderen thuis waren van school, de lijstjes met ze te versieren. Volgens ons was dat ook de planning en hadden we dat afgesproken. Maar helaas, we stonden na de lunch klaar om te gaan maar Mr Vargees (van SO-EX) dacht daar anders over. Hij had les en kon niet met ons mee, terwijl wij echt dachten dat we dat afgesproken hadden! Balen dit, maar we hadden nog genoeg te doen dus we zouden ons niet hoeven vervelen!
We zijn verder gegaan met de presentatie die we moeten geven morgen (voor de hele school!). Het hoeft gelukkig niet zo lang te zijn en het moet gaan over onze ervaring in India, eitje dus! We hebben er ongeveer een uurtje aan gewerkt, klaar presentatie! Er moet alleen nog een powerpoint of een filmpje bij gemaakt worden.
Rond half 3 waren we dus klaar en zijn we met z'n allen in de ''diner hall''
gaan zitten (ja, binnen want het regende heeel hard!). We hebben
besloten om nu de lijstjes zelf maar een kleurtje te geven aangezien we niet naar het weeshuis gingen en dus geen tijd meer hebben om het de kinderen zelf te laten doen. Erg jammer want het was leuker geweest als de kinderen het zelf hadden kunnen doen.
Om 4 uur, toen de school uit was, zijn we dus met z'n allen (en met hulp van Sreedharan, Yash en Nishita) begonnen met het opnieuw verven van de lijstjes (nu met kleur, blauw, rood en geel). Ook dit ziet er heel gaaf uit, nu nog de foto's er in maken (wie weet hoe!?) en dan kunnen we ze gaan geven!
Nadat we klaar waren met het verven hebben we al onze spullen in onze dorms neergezet en meteen daarna zijn we (onder leiding van Yash en Sreedharan) gaan eten in Kodaikanal. We hebben rijstpannekoeken gegeten, ze waren erg lekker maar ik heb geen rijst gezien of geproefd :P. Rond kwart voor 7 zijn we weer terug gegaan naar KIS want iedereen moet natuurlijk weer voor 7 uur in hun dorm zijn.
Het was een leuke dag maar ik weet zeker dat morgen nog leuker gaat worden! Jaaaaa, morgen is de grote dag dat we alle spullen aan het Tribal weeshuis (het weeshuis waar we het vaakst zijn geweest) gaan geven! We hebben: dekens, tandenborstels, tandpasta, hun eigen foto's en speelgoed! Ook gaan we er morgen de muurschilderingen maken! Ik hoop (en weet eigenlijk wel bijna zeker) dat de kinderen er super blij mee zullen zijn, ik heb er nu al zin in!
Ik schrijf dus morgen zeker een verslag!
Tot morgen!
Liefs Kim

• 07 Augustus 2012 - 23:37

Caroline:

Ha die Kim

Super mooie lijstjes, klasse dat jullie ze afgekregen hebben.
    Heel veel succes morgen met het schilderen van de muur en met het uitdelen van de kado's.
    Geniet ze Geniet ze. Geniet ze.

Dikke kus

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012