Verrasing! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu Verrasing! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

Verrasing!

Blijf op de hoogte en volg kim

08 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Jaaa! Vandaag was het eindelijk zo ver, we gingen alle spullen naar het weeshuis brengen! Kinderen blij maken!
Maar eerst, voordat het zover was moetsen we alle fotolijstjes afmaken. omdat we geen tijd meer hadden om de kinderen de lijstjes te laten versieren moesten we het zelf doen. Dus na het ontbijt stonden we weer (net zoals gisteren) met z'n alle te knutselen! De lijstjes moesten dus nog versierd worden maar de foto's moesten er ook nog ingeplakt worden, en dat allemaal voor de lunch! We moesten ook voor de lunch onze presentatie doen. Het was een leuke presentatie met een leuk filmpje, het ging gelukkig ook nog best wel goed!
Na de lunch zouden we (ja, vandaag wel :P) naar het weeshuis gaan om de lijstjes op te hangen en de muren te schilderen! We hebben ons best gedaan maar we hebben de lijstjes voor de lunch net niet afgekregen. Maar, het duurde nogal lang voordat Mr Vargees (die met ons zou meegaan) klaar was met lunchen, we hadden na de lunch dus nog even de tijd. Gelukkig waren we nu wel optijd klaar en konden we vertrekken naar het weeshuis, , met alle spullen: dekens, speelgoed, tandenbortels, tandpasta, verf en natuurlijk de fotolijstjes!
Toen we daar aankwamen met al onze spullen keken de begeleiders al heel blij, nu de kinderen nog! Het zou nog even duren voordat de kinderen terug van school kwamen, we hadden dus de tijd om alles klaar te maken. We zijn meteen begonnen, een paar met de fotolijstjes ophangen en een paar met het schilderen (en eerst tekenen van de tekeningen). Ik heb geholpen met het ophangen van de lijstjes, toen we klaar waren was ook de tekening af en konden we gaan beginnen met schilderen.
Iedereen was druk aan het schilderen toen we buiten in een keer mensen Nederlands hoorden praten. Wij allemaal goed luisteren of we dat wel goed hoorden, maar het was echt zo! Huh hoe kan dat nou? Iedereen keek om en toen kwam John (leraar die met ons rondreis gaat maken) binnen lopen! Wel erg toevallig want we hadden er vanmorgen nog over gehad wanneer hij zou komen :). Het was dus wel een verrasing dat hij er was! Maar we moesten nu toch wel opschieten met verven want we moesten klaar zijn voordat de kinderen zouden komen. En ja hoor, ook dat is ons gelukt! We waren net optijd zodat we nog alles op konden ruimen. We hadden alle dekens etc. in een hok gestopt zodat de kinderen ze niet zouden zien en we ze eerst konden verrasen met de fotolijstjes en de muurschilderingen! Laat de kinderen maar komen!
Yeeee, daar kwamen ze weer aanrennen, blij dat ze ons weer zagen (zondere te weten dat we al die spullen mee hadden). Ze liepen dus niets vermoedend naar binnen en zagen daar in een keer een muur met al hun foto's! Ze waren zo blij en dat was nog niet eens alles! Toen de meiden hun kamer binnen liepen was er nog een verrasing, de muurschildering. Ook hier waren ze zo blij mee! Toen iedereen was omgekleed en alles bewonderd had konden we beginnen met het volgende, de dekens en tandenborsteld etc. De kinderen gingen allemaal netjes zitten, wij gingen alle spullen halen. Voordat we gingen uitdelen wilden ze eerst nog even voor ons bidden en ons allemaal heel erg bedanken, hier kreeg ik al kippenvel van! Na drie weken lang wachten en al best vaak met deze kinderen gespeeld te hebben konden we nu eindelijk beginnen met uitdelen en ze nog blijer maken! De kinderen waren zooo blij, echt heel mooi! Na heel vaak te zijn bedankt en heel vaak afscheid te hebben genomen zouden we de kinderen nooit meer zien! Bye, bye, bye, bye!
Eenmaal weer terug op KIS moesten we wel een beetje opschieten want we moesten om kwart over 6 alweer in de bus zitten. Waarheen? Naar Jessica, een van de uitwisselingstudenten. Ze woont in de buurt bij KIS, we hebben daar met z'n allen gegeten. Haar moeder bleek heel goed te kunnen koken en dat hebben we vanavond zelf mogen beoordelen. En ja het is waar, het was zooo lekker! We hebben een gezellige avond gehad met z'n allen. We hebben een rondleiding gekregen door het huis (wat trouwens niet klein was :P). Het huis is echt heel mooi, heel groot en heeft een heel mooi uitzicht! Het staat boven op een berg en je kunt heel Kodaikanal zien, echt super!
Het was een super dag maar nu John hier is aangekomen komt het vertrek van KIS toch wel erg dichtbij! Super jammer natuurlijk maar ik weet zeker dat ook volgende week helemaal top gaat worden! Eerst morgen nog een dagje KIS!
Tot morgen!
Liefs Kim

• 08 Augustus 2012 - 19:39

Cor Toonen:

Wat een geweldig verhaal weer. Het moet je inderdaad goed doen dat je andere op een simpele manier zo blij kan maken. Jullie zijn goed bezig. Veel plezier met de rondreis. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.

Greetz

• 08 Augustus 2012 - 21:17

Bart En Annette:

Hoi Kim, wat een mooi/leuk verhaal weer om te lezen. Wat zal dat een goed gevoel hebben gegeven om die kinderen zo blij te mogen/kunnen maken. Maar wat is de tijd snel gegaan hè. Maar dat is altijd als je het naar je zin hebt. Het waren zeker drie hele bijzondere weken. Deze ervaring pakt niemand jou meer af. En dan nu op naar je laatste week. De rondreis ! Echt vakantie ! Dat zal echt te gek worden. Dat weten we zeker. Maar eerst nog even genieten van je laatste dagje KIS. Ze zullen echt wel een groot afscheidsfeest voor jullie hebben georganiseerd. Miss You ! ! Kus Annette en Bart

• 08 Augustus 2012 - 21:56

Eline:

Hee Kimmetje!

Wat een super leuk verhaal weer! En wat zijn jullie goed bezig met z'n allen! Helemaal super

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012