laatste dagje op KIS - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu laatste dagje op KIS - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

laatste dagje op KIS

Blijf op de hoogte en volg kim

09 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Vandaag was het toch echt zo ver, het laatste dagje op KIS. We hadden gelukkig geen school, maar iets anders hadden we ook (nog) niet echt op de planning staan. We wilden 's middags met alle uitwisselingen iets gaan doen maar er werd nogal moeilijk gedaan over het vrijgeven van de laatste 4 uur.
Het enige wat we vandaag echt moesten doen was de blouse van de saree ophalen. Hierbij hadden we toestemming nodig van een leraar, we zijn hiervoor naar Ms Gillian gegaan. Zij is met ons meegegaan naar de winkel. Deze was nog gesloten dus zijn we Kodai ingelopen omdat iedereen nog wel wat dingetjes wilden kopen. Na een uurtje zijn we weer terug gegaan naar de saree-winkel en hebben we onze blousen opgehaald. We hadden nog tijd over en zijn toen weer terug gegaan, Kodai in. We hebben nog wat leuke dingetjes gekocht.
Om 12 uur zijn we terug gegaan naar KIS om te lunchen, inmiddels was het de uitwisselingen gelukt om toch nog de laatste 2 uur vrij te krijgen! Gelukkig want dan konden we nog iets doen met de hele groep!
Ook na de lunch zijn we nog even Kodai ingegaan, we hadden tijd zat dus waarom niet? Na nog 2 uurtjes lopen door Kodai hebben we de uitwisselingen opgehaald bij KIS, we zijn met z'n allen naar een plek gegaan waar je heel mooi uitzicht had (nouja, zou moeten hebben, het was mistig) over de bergen en dorpjes. We hebben dus niet zoveel gezien maar het was erg gezellig met z'n allen! Nadat we een stuk hadden gelopen zijn we naar de CCD (Indiase Starbucks) gegaan en hebben we daar met z'n allen wat gedronken. Omdat we om 5 uur klaar moesten staan voor onze Indiase kook en Saree les zijn we optijd weer terug gegaan naar KIS zodat we al onze spullen nog even in de dorm konden leggen.
Om 5 uur stonden we dus klaar om naar het huis van Ms Beth te gaan, we zouden daar Indiase kookles krijgen en ze zou ons helpen met het aantrekken van onze sarees. Ze heeft ons eerst laten zien hoe we Indiase curry moesten maken en daarna zijn we begonnen met de sarees! Het was een heel gedoe om hem aan te trekken maar het was wel super mooi! Iedereen heeft echt een hele mooie saree. Na een heleboel foto's hebben we ze weer uitgetrokken en hebben we gegeten, het was erg lekker maar zoals het hier hoort weer lekker spicy (en het was nog maar de helft van wat ze normaal eten :)! Nadat iedereen was uitgegeten was het tijd om te gaan want we moesten ook weer optijd in onze dorms zijn. Tijd om in te pakken en alles klaar te maken om morgen te vertrekken!
Het laatste dagje was erg leuk maar wel de laatste op KIS! Morgen, om 10 uur, verlaten we KIS. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarheen maar dat zien we dan wel weer :P. Ik weet niet of we de aankomende week ergens wifi hebben, en dus niet of ik verslagen kan plaatsten! Ik houd het in ieder geval bij en als ik de kans krijg zal ik de verslagen plaatsen!
Dus waarschijnlijk tot volgende week!
Liefs Kim!

• 09 Augustus 2012 - 18:44

Piet En Annie :

het laatste bericht weer met aandacht gelezen .
    wat heb jij daar veel goede dingen gedaan .
    om zoveel arme kinderen zo blij te maken .
    petje af je bent een voorbeeld voor velen .
    hopend heb je volgende week een heel gezellige en mooie ries.
    we volgen je nog .
    veel plezier en wees allert .
    groeten opa en oma en de buren wim en riek

• 09 Augustus 2012 - 22:08

Jolien & Sjoerd:

Idd opa en oma!

Je doet het geweldig kim! ben echt trots op jou! Ik super leuk dat je zo veel verhalen plaatst!
    Zo heb ik iedere avond voor het slapen gaan een verhaaltje te lezen.. ;)

xx

• 09 Augustus 2012 - 22:17

Mama,Tonny En Max:

Hallo lieve Kim,
    Eindelijk kunnen we je verhalen weer lezen! In Portugal is de wifi erg moeilijk te vinden!
    Jammer dat je tijd op kis er al weer erop zit! Nu genieten van de laatste week met hopelijk weer veel nieuwe en mooie ervaringen!
    Veel liefs en kusjes van mama tonny en max

• 09 Augustus 2012 - 22:38

Marcel En Caroline:

Ha die Kim

Wat zie je er mooi uit in die saree geweldig. Allemaal natuurlijk maar voor ons spring jij eruit.
    Drie weken op KIS zit er bijna op. Weer afscheid nemen van de uitwisselingen en dan op avontuur.
    We wensen je een geweldige laatste week toe.
    En we kijken nu al uit naar je volgende verslag.
    Doe voorzichtig.

Dikke kus van ons.

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012