Heftig dagje! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu Heftig dagje! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

Heftig dagje!

Blijf op de hoogte en volg kim

25 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Jep, dit was een heftig dagje! De dag begon al anders dan anders (helaas wel op de zelfde tijd). Natuurlijk hadden we vanmorgen wel eerst ontbijt maar vervolgens zijn we de eerste 4 uur (wat er eigenlijk 2 hadden moeten zijn) naar het poliohome geweest. Dit is ongeveer een kilometer van KIS af en zit naast de basisschool van Kodaikanal, waar ook de kinderen van het weeshuis op zitten. Al zijn we niet naar het weeshuis geweest vandaag hebben we toch de kinderen van het weeshuis gezien. We stonden te wachten voordat we het poliohome binnen konden toen onze grote vrienden eraan kwamen, klaar om naar school te gaan. Wat we allemaal heel erg leuk vonden is dat ze ons herkenden (wat ook niet zo moeilijk is met onze blonde haren en blanke huid) en ze weer heel blij waren om ons te zien! Na 10 minuten afscheid nemen van de kindjes kregen we een rondleiding door het poliohome, dit was best heftig! Er zitten kinderen met polio maar ook kinderen niet kunnen horen, zien of praten. Deze kinderen zitten hier ook op school en krijgen allemaal op verschillende manieren les. Na de rondleiding door school gingen we naar een andere kamer waar de protheses voor de kinderen met polio worden gemaakt. Hier volgde de volgende heftige gebeurtenis. Na een tijdje rond gekeken te hebben in deze kamer en uitleg gekregen te hebben over hoe de protheses werden gemaakt viel Annette flauw! Iedereen schrok zich helemaal kapot! Gelukkig kwam ze al snel weer bij maar de schrik bij iedereen was nog lang niet weg! We waren al klaar bij het poliohome en dus zijn we, nadat Annette weer helemaal bij was gekomen, weer rustig terug naar KIS gelopen. Op de terugweg was nog iedereen nog een beetje in de war, de oorzaak van onophoudende slappelach!
Eenmaal weer aangekomen op KIS was het luchtijd, de rest van de dag hebben we gewoon weer op school gezeten!
Na school zijn we met onze uitwisselingstudenten naar het dorpje geweest en hebben we een paar kleine Indiase winkeltjes bezocht en een beetje rondgehangen. Om 6 uur weer terug gegaan voor diner en vervolgens weer de normale avond gehad (studieuur, verslag maken en foto's uploaden enz.)
Met Annette gaat het weer helemaal goed en hebben we dus het eerste dagje met z'n 8en, zonder onze begeleiders, overleefd! Hopelijk lukt dit morgen ook weer maar met iets minder problemen!
Tot de volgende keer!
Liefs Kim!

• 25 Juli 2012 - 22:17

Bart En Annette:

Hoi Kim, weer een leuke/heftige dag van jou en je vriendinnen gelezen. Wij blijven je volgen. Veel plezier......Kus Annette en Bart

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012