Aapjes kijken - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu Aapjes kijken - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken

Blijf op de hoogte en volg kim

26 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

De titel is misschien een beetje raar maar als je hier het schoolterein verlaat en het dorpje Kodai in gaat weet je precies wat ik bedoel!
We zijn vanmiddag na school met een aantal van de uitwisselingen het dorpje ingegaan. Het was erg gezellig, we hebben met z'n alle een rondje gemaakt om het meer van Kodaikanal. Sommigen op een paard :P maar ik samen met een paar anderen (als echte Hollanders) op de fiets! Maar wat ik dus bedoel met deze titel: als je hier rondloopt met 8 echte Hollanders (blank, blond haar en blauwe ogen) wordt je de heletijd aangekeken. Dit was mij eerder nog niet heel erg opgevallen maar vandaag wel. Helaas blijft het niet altijd bij kijken maar worden we soms ook achtervolgd. Gelukkig hadden we 2 Indiase vrienden als bodyguards bij die ons goed in de gaten hielden! We hebben ook gegeten in het dorp, enwel bij Domino's pizza's (ja, die hebben ze hier ook)!!
Maar vanmorgen hadden we natuurlijk eerst school, humanities, math en dubbel bio. Vanmiddag zijn we onder onze Tamil les naar een school geweest. Op deze school zaten alleen meisjes rond de 17 - 18 jaar. Wij hebben ze wat verteld over Nederland en de Duitse uitwisselingen iets over Duitsland. Na het bezoek aan deze school zijn we terug naar KIS gegaan. Hier hebben we nog 2 uur les gehad, dubbel Engels.
Wat we eindelijk hebben kunnen regelen is dat we minder lessen krijgen en dus meer tijd aan SO-EX kunnen besteden. Jullie denken nu: wat is SO-EX? SO-EX is social experience, hierbij gaan wij dus de kinderen in het weeshuis en poliohome helpen met het geld dat we hebben ingezameld! Heel fijn dat we hier nu beter en meer aan kunnen werken dus dat gaat helemaal goed komen! We weten alleen nog niet precies wat we gaan kopen dus als jullie nog goede ideeen hebben....?
Owja, ik moet jullie nog even iets vertellen! Dit is mijn laatste verslag voor de aankomende 2 dagen. Waarom? We gaan op kamp, vanaf morgen middag tot en met zondag middag (en probeer dan zo snel mogelijk een verslag te maken)!! Ik weet niet waar heen, ik weet niet wat we gaan doen, eigenlijk weet ik hetgeen dat ik zou moeten weten niet... Dat wordt dus een grote verrassing maar het wordt vast en zeker super gezellig!
Ik ben er dus zondag weer (vast met een heeeel lang verslag)!
Liefs Kim

  • 26 Juli 2012 - 19:21

    Bart En Annette:

    Waarmee had je geld ingezameld dan ? Misschien spulletjes voor school. Pennen, schriften, boeken etc. Of een dagje iets leuks gaan doen als dat mogelijk is. Wat je ook beslist alles zal welkom zijn. Wij wensen jou en de rest heel veel plezier op kamp. En pas goed op je zelf.
    Tot over een paar dagen. Dan zijn wij weer reuze benieuwd naar jouw verslag.
    Groetjes Bart en Annette

  • 26 Juli 2012 - 20:47

    Jos En Erica:

    Hoi lieffie,

    Was erg leuk om je even "live" te spreken!! We sluiten ons aan bij Bart en Annnette om als idee iets voor school te kopen..... Misschien is het ook leuk om iets van spelmateriaal te kopen. We wensen je een gezellig kamp toe! Blijf vooral genieten van alles wat je meemaakt!! Dikke kus van Jos en Erica

  • 26 Juli 2012 - 20:59

    Mama En Tonny :

    Hoi Kim,
    Het is goed om het geld te besteden aan iets waar de kinderen en verzorgers structureel iets aan hebben; bv koelkast, vriezer, matrassen, beddengoed ed. Maar het is ook leuk om de kinderen blij te maken met speelgoed, schommel, springtouw ed.
    Wij wensen jullie samen een leuk kamp met veel nieuwe ervaringen!
    Veel liefs mama en tonnyxxxx

  • 29 Juli 2012 - 15:17

    Aan Kim :

    Hoi Kim ,

    Wat een mooie verhalen , ik blijf je volgen . Ik hoop op een leuk kamp verhaal !
    Heel veel plezier daar en maak veel foto's .


    Groetjes Yolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 11834

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

uitwisselingsproject met India

Landen bezocht: