groeten uit rimboe! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu groeten uit rimboe! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

groeten uit rimboe!

Blijf op de hoogte en volg kim

29 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Dit was echt een top weekend! Het begon vrijdagmiddag (na een dagje school) om 3 uur. We vertrokken met alle 12e klassers (gelijk aan de 5e klas in Nederland) naar ergens waar ik niet weet hoe het heet of waar het ligt :P. We moesten ongeveer 2 uur rijden, dus 2 uur lang door de bergen met een rammelend busje en op een veel te smalle weg. Na een hobbelende rit kwamen we nog niet op het kamp terein aan. Omdat de busjes niet verder konden rijden over de onverharde wegen moesten we nog een stukje lopen, iets langer als een kwartierje maar wel alleen maar berg op pff.
Uitgeput kwamen we aan bij het kamp, als laatste omdat natuurlijk ons busje het langzaamste was :). Omdat wij dus als laatste waren was er helaas geen plaats meer voor ons 8 in een tent. Aah dat is balen, gelukkig waren er een paar meiden zo aardig om te ruilen zodat we alsnog met z'n allen in een tent konden slapen, erg gezellig dus! Omdat dit nogal lang duurde en we pas rondhalf 6 aan waren gekomen op het kamp moesten we na het uitpakken (of eigenlijk halverwege) al eten. Dit betekende dus snel eten want rond half 7 word het donker, anders uitpakken in het donker! Helaas waren we niet snel genoeg met eten en moesten we dus verder in het donker... Het was niet echt een succes en waren wel 3 kwartier verder voordat iedereen klaar was! Gelukkig hadden de jongens voor een kampvuur gezorgd en konden we, na ons geklungel in het donker, lekker opwarmen. Dit was wel nodig want 's avonds was het echt enorm koud! Het was erg gezellig bij het kampvuur, we hebben natuurlijk ook met z'n allen gezongen (zoals dat hoort bij een kampvuur maar eigenlijk nooit meer gedaan wordt) :P. Na een gezellige avond werd het tijd om te gaan slapen, niet echt een pretje op de grond! Nouja, niet echt op de grond maar op een rieten matje! Helemaal ingepakt om kou te voorkomen, waren we met z'n alle klaar om te slapen (wat nog wel even duurde, meiden hea!).
Goedenmorgen! Hoelaat is het? Half 8!
Ja idd, waarom zo vroeg!? Nou, om half 9 moesten we met z'n allen klaar staan voor de hike (lekker op de vroege morgen de bergen in). Na een goed ontbijt was iedereen er klaar voor, let's go! We zijn met een groepje de bergen ingegaan. Wat was dit zwaar zeg, het eerste half uur alleen maar tegen de berg op lopen! Maar het was zeker de moeite waard, het was echt heel mooi! We hebben zeker 3 uur door de bergen gelopen en we hebben van alles gezien: vooral veel bomen en planten maar ook dieren en mensen. Ja mensen, zelfs ver in de rimboe kwamen we mensen tegen. Deze mensen (vooral vrouwen) komen hier om hout te hakken, en moeten dus vervolgens ook dat hele eind (met halve boomstammen en op blote voeten) weer terug naar de bewoonde wereld! Zelfs wij hadden het al zwaar om weer heel terug te komen, stel je voor hoe zwaar deze mensen het hebben! Na een hele klim (en nadat we zelfs ook nog even de weg kwijt waren geraakt) konden we gaan beginnen aan het afdalen, terug naar het kamp. Dit ging natuurlijk wel wat makkelijker en was niet zo zwaar als het klimmen maar het was zeker geen eitje!
Na deze lange klim/wandeling was iedereen wel erg moe, maar wie was de gene die in slaap viel in de tent? IK! Na mijn middag dutje was ik wel weer een beetje bijgekomen, klaar voor de andere helf van de dag! We hebben 's middags niet zo heel veel meer gedaan (gekaart en 2 indiase spellen die onmogelijk zijn om uit te leggen) maar het was toch erg gezellig! Om 6 uur uur was het tijd voor een welverdiende maaltijd, deze was zeer geslaagd!
Ook nu hadden de jongens weer gezorgd voor een kampvuur en hebben we er weer een gezellige avond van gemaakt! Helaas was de laatste avond alweer voorbij en moesten we weer naar ons lekkere harde, koude bedje (die nu wel iets lekkerder sliep omdat iedereen zo moe was).
Ook op zondag morgen was het weer vroeg dag want alles moest opgeruimd en ingepakt worden! Wat natuurlijk net ging gebeuren zonder een goed ontbijt :). Het inpakken was zo gebeurd, gelukkig! Maar natuurlijk is er een maar: er waren twee telefoons en een horloge weg. Wie o wie? Er was in allebei de nachten wel iemand bij de tenten gespot waarvan niemand weet wie het was (best eng eigenlijk) maar we moesten toch nog al onze bagage laten controleren :s. Dit leverde maarliefst 1 telefoon op, die ook nog eens in de tas van de eigenaar bleek te zitten, de rest is niet gevonden! Het was inmmiddels al half 11, we zouden vertekken na de lunch, rond 1 uur dus. Na nog een gezellig einde van het kamp en de lunch konden we vertrekken, terug naar school.
Ook de terugweg was weer rammelend en hobbelig, maar je went er aan :P! Om 3 uur kwamen we op school aan, de bagage zou nog 3 kwartier onderweg zijn dus is iedereen eerst maar even gaan douchen. Na deze heerlijke douche hebben we de bagage opgehaald en alles weer uitgepakt in de kamer. Het einde van een super leuk maar ook vermoeiend kamp!
We hebben nog met z'n allen gegeten op school en zijn daarna meteen terug naar de dorm gegaan, uitrusten!
Ik heb ook dit weekend weer veel meegemaakt opkamp en het was super gezellig maar ik ben blij dat ik weer terug ben op school en vannacht mischien wel in een keer door kan slapen op een zacht bedje, op naar een nieuwe dag!