Dat heb ik weer! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu Dat heb ik weer! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van kim broenland - WaarBenJij.nu

Dat heb ik weer!

Blijf op de hoogte en volg kim

31 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Ook vanmorgen was het om half 7 alweer dag op KIS, weer lekker vroeg dus! Ik voelde me gisteren al niet zo lekker maar vandaag is het steeds erger geworden (verkouden en heel erge keelpijn). Maarja, we gaan gewoon door dus zaten we om kwartover 7 aan het ontbijt! We hebben (bijna) de hele dag les gehad: Tamil, Assembly, Bio, English, Health, Tamil en Math. Hoezo dan bijna? Nou, we hadden de laatste 2 uur wiskunde en we verveelde ons kapot. Het was zelfs zo erg dat een paar meiden gingen kaarten en ik samen met Imke boter, kaas en eieren aan het spelen was (niet zo gek, we hebben alles al een keer gehad in Nederland). Natuurlijk was onze leraar dat ook opgevallen en in de 5 minuten break tussen de lessen door kwam hij naar ons toe en zei dat we het laatste uur mochten laten zitten! Wij natuurlijk helemaal blij! We hebben met z'n allen buiten gezeten, het was mooi weer!
Ondertussen voelde ik me nog steeds niet lekker, (eigenlijk alleen maar slechter) ondanks de paracetamol die ik had genomen. Balen, maarja we zouden naar het weeshuis gaan na school dus dat kon ik niet zomaar missen!
Om 4 uur stonden we met z'n allen klaar om naar het weeshuis te gaan. En je raad het nooit!? We hebben ons record verbroken, ipv met 11 mensen in een Jeep zaten we nu met 12 mensen in een Jeep!!! Op naar het weeshuis! Het was weer super leuk (jammer dat ik me niet zo lekker voelde), we hebben van ieder kind een foto gemaakt. Deze gaan we afdrukken, dit doen we omdat de kinderen de vorige keer erg druk waren met onze fototoestellen, zo hebben ze allemaal een foto van hun zelf! Verder hebben we nog met de kinderen een Indiaas spelletje gespeeld (onmogelijk om zo uit te leggen)! De kinderen vonden het geweldig! Helaas moesten we na een uurtje weer naar huis.
Eenmaal bij KIS aangekomen voelde ik me toch echt niet lekker, dat heb ik weer! Ik ben naar het ziekenhuis gegaan (schrik niet, het klinkt erger dan het is! Dit is van de school zelf en gewoon een soort dokter en ziekenhuis in een). Ze hebben gekeken naar mijn klachten en heb 4 verschillende soorten pillen meegekregen (dat is heel normaal hier :P). In de hoop dat het morgen minder is! Dit moet wel want we gaan morgen naar de sari fabriek, jurken passen (en 1 kopen natuurlijk) en spullen kopen voor het weeshuis!
Ik heb net met het avondeten mijn eerste pillen ingenomen en gelukkig werken ze al een beetje! Het valt dus allemaal wel dus geen rede voor paniek ;)! Alleen een beetje jammer dat ik dit nou weerk heb :s!
Morgen ben ik er weer!
Liefs Kim

  • 31 Juli 2012 - 18:05

    Annette En Bart:

    He wat vervelend voor je dat je niet zo lekker bent. Maar hopen dat de medicijnen werken zodat je weer snel de oude bent. Want het zou jammer zijn dat je morgen niet mee kunt om een jurk te kopen. Lekker vroeg je bent in dan maar. Beterschap ! ! Dikke kus Annette en Bart

  • 31 Juli 2012 - 22:14

    Kim Broenland:

    Dag Kim,
    Wat leuk om je verslagen te lezen je schrijft leuk. Wat maak jij nu veel mee in een korte tijd. Soms ook best heftig als ik het zo lees maar ook heel mooi om te zien hoe mensen zich redden in zo'n land. Succes en ik hoop dat de pillen werken.
    Groetjes Hellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kim

hoi allemaal! Hier kunnen jullie mij volgen tijdens mij reis in India. 4 weken lang zal ik samen met nog 7 andere meiden in India verblijven. De eerste 3 weken zullen we doorbrengen op Kodaikanal International School. Hier zullen we naast lessen volgen ook zoveel mogelijk vrijwilligers werk doen voor de lokale bevolking. De vierde, en dus ook de laatste week, maken we met z'n alle een reis door het zuiden van India. Via deze weg probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak aan zo ongeveer de andere kant van de wereld, oftewel het verre India! Liefs Kim

Actief sinds 10 Juni 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 11838

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

uitwisselingsproject met India

Landen bezocht: